Βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο, οδεύοντας όχι προς την πρότερη “κανονικότητα” αλλά προς μία νέα κανονικότητα. Μία κανονικότητα που βρίσκει πιο ευάλωτες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τόσο λόγω οικονομικών περιορισμών όσο και εξαιτίας της έλλειψης “τεχνογνωσίας” στην προσαρμογή τους σε νέες καταστάσεις. Παρακάτω δίνω 9 ιδέες marketing που μπορούν να φανούν σωτήριες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη μετά – covid εποχής.
Σε μία τόσο γρήγορα μεταβαλλόμενη εποχή μία επιτυχημένη στρατηγική θα μπορούσε να είναι η αποφυγή επανάληψης λαθών παρά η αναπαραγωγή παλιών καλών πρακτικών.
Οι άνθρωποι, οι ανάγκες τους και οι προτεραιότητες τους έχουν αλλάξει δραματικά. Η αγορά έχει αλλάξει ριζικά. Μην προσπαθείτε να εφαρμόσετε (πόσο μάλλον να αντιγράψετε) στρατηγικές που πέτυχαν σε εποχές με εντελώς διαφορετικά δεδομένα. Βρισκόμαστε στην εποχή που θα πρέπει να βρούμε νέες λύσεις στα νέα προβλήματα. Αυτό που μπορούμε όντως να κάνουμε είναι να μην επαναλαμβάνουμε τα λάθη του παρελθόντος.
Όταν αφηγούμαστε επιχειρηματικές ιστορίες δεν λέμε ψέματα. Παρουσιάζουμε την αλήθεια που δεν είναι ορατή με την πρώτη ματιά.
Οι ιστορίες (όποια μορφή και να έχουν αυτές) δεν είναι παραμύθια. Είναι η αλήθεια ενός brand εκφρασμένη με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Μάλιστα μία εταιρία θα πρέπει να επαληθεύει συνεχώς τις ιστορίες που αφηγείται μέσα από την συμπεριφορά και τις δράσεις της.
Η ανάπτυξη δεν είναι αρκετή εάν δεν βρίσκεσαι στην κατάλληλη θέση να την αξιοποίησης.
Ακόμη και εάν δραστηριοποιείστε σε έναν χώρο που γνωρίζει ανάπτυξη (για παράδειγμα τουρισμός), αυτό δεν σας εξασφαλίζει την επιχειρηματική επιτυχία. Ως επιχείρηση, θα πρέπει να βρείτε την δική της θέση μέσα στο περιβάλλον ανάπτυξης, και να προσθέσετε μια πραγματική αξία σε αυτό. Μόνο τότε θα έχει νόημα η ανάπτυξη και για τη δική σας επιχείρηση.
Τι είναι επιτυχία για τις επιχειρήσεις σήμερα;
Πότε μία επιχείρηση θα μπορέσει να ξαναβρεθεί σε πλεονεκτική θέση ή να πει ότι αντιμετώπισε την πανδημία επιστρέφοντας στην παλιά κανονικότητα; Η απάντηση είναι όταν βρει νέους τρόπους να λύνει τα νέα προβλήματα και δίνει ικανοποίηση στους πελάτες της ξεπερνώντας τα εμπόδια της πανδημίας.
Η διαφορά του να είσαι μοναδικός από να είσαι μόνος.
Πολλές επιχειρήσεις στην προσπάθεια τους να διαφοροποιηθούν απευθύνονται είτε σε όλη την αγορά είτε σε μία αγορά που δεν υπάρχει. Και τελικά αντί να γίνουν μοναδικοί παραμένουν μόνοι. Η μοναδικότητα έρχεται μέσα από την ικανότητα της επιχείρησης να ικανοποιεί τις ανάγκες της αγοράς με τρόπο τόσο αποτελεσματικό που δεν μπορούν οι ανταγωνιστές (marketing) ή με τρόπο που να αντιλαμβάνονται καλύτερα οι καταναλωτές της (branding)
Πηγαίνεις εκεί που στοχεύεις.
Θέστε στόχους, σχεδιάστε μία στρατηγική, εφαρμόστε την. Η στρατηγική είναι ο δρόμος που θα σας οδηγήσει στους επιχειρηματικούς στόχους.
Ίσως να μην μπορείς να αλλάξεις την πραγματικότητα, μπορείς όμως να δημιουργήσεις την δική σου ιστορία.
Η πραγματικότητα, στην αντικειμενική της διάσταση, επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Μπορούμε όμως να καθορίσουμε την δική μας πορεία – ιστορία , μέσα σε αυτήν. Κάντε το με το σωστό marketing.
Ίσως να μην μπορείς να επιλέξεις τους ανταγωνιστές σου, μπορείς όμως να βελτιώσεις το brand σου.
Καμία μικρομεσαία επιχείρηση δεν μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό. Αντίθετα είναι συνεχώς εκτεθειμένη σε αυτόν και μάλιστα εάν δεν θωρακιστεί σωστά κινδυνεύει άμεσα. Αυτό που μπορεί να κάνει είναι να δημιουργήσει ένα δικό της δρόμο, να κτίσει μία ισχυρή ταυτότητα, με τρόπο που ο ανταγωνισμός να μην μπορεί ή να μην θέλει να την αντιμετωπίσει.
Καμιά επιχείρηση δεν είναι υποχρεωμένη να έχει επαγγελματικό marketing. Μέχρι που κάποιος ανταγωνιστής θα έχει αντίθετη άποψη.
Το επαγγελματικό marketing και δει το branding, δεν είναι πολυτέλεια για μία επιχείρηση. Είναι ανάγκη. Σήμερα δεν τίθεται το ερώτημα εάν μία επιχείρηση μπορεί να αντέξει το κόστος μίας στρατηγικής marketing αλλά εάν μπορεί να αντέξει το κόστος να μην το κάνει.
Υποστηρίζουμε μικρομεσαίες επιχιερήσεις να υλοποιήσουν τις στρατηγικές τους και να πουν τις ιστορίες τους.
contact@characters.gr
Artwork by CHARACTERS