Η ROLCO, μια από τις πιο παλιές ελληνικές εταιρείες στον χώρο των απορρυπαντικών και καθαριστικών, έχει ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά με brands όπως το ROL και το Planet.
Πως παρουσιάζεται η Rolco σήμερα.
Η ROLCO λειτουργεί με μια παραδοσιακή, προϊόντο-κεντρική στρατηγική.
Στηρίζεται κυρίως σε:
- Λειτουργικό marketing: Εστιάζει στην καθαριότητα, την αποτελεσματικότητα και την τιμή.
- Corporate storytelling: Αναφέρεται στην ελληνική της καταγωγή και την εμπειρία δεκαετιών. Παρουσιαζεται ως ο βοηθός της παραδοσιακής νοικοκυράς. Οπτικά και νοηματικά έχει έναν αρκετά “κλισέ” χαρακτήρα που πλέον ελάχιστα μπορεί να ταυτιστεί η σύγχρονη νοικοκυρά.
- Sustainability efforts: Επενδύει στο R&D. Καινοτομεί δημιουργώντας νέα προιόντα με προσιτή τιμή, χαμηλό αποτύπωμα στο περιβάλλον και υψηλή ποιότητα. (π.χ. βιοδιασπώμενα προϊόντα, οικολογικές σειρές όπως το Planet)
- Συγκρατημένη αισθητική: Λειτουργικά packagings, με απλές γραμμές και εκμοντερνισμένες εκδοχές των iconic παλιών σχεδίων.
Φανταστήκαμε την Rolco ως φορέα μιας Cultural Strategy;
Αν υιοθετούσε μια πολιτισμική στρατηγική, δεν θα πουλούσε απλά καθαριότητα, πρακτικότητα και οικονομία και θα συνδέονταν με πολιτισμικές αξίες, και θα τοποθετούνταν ψηλά στο μυαλό του καταναλωτή ανάμεσα στα brands με κοινωνικό και συναισθηματικό αποτύπωμα.
Αλλάζει την παραδοσιακή και ξεπερασμένη αφήγηση
Επαναπροσδιορίζει την Μεγάλη Ιδέα.
1. Από καθαριότητα → σε Κοινωνική Φροντίδα
Η ROLCO θα μπορούσε να μετατραπεί σε brand-σύμμαχο της φροντίδας όχι μόνο του σπιτιού, αλλά και της κοινωνίας.
Π.χ.:
- Καμπάνια “Καθαρίζουμε τα Στίγματα” – Χρησιμοποιεί το act του καθαρισμού ως μεταφορά για να μιλήσει για κοινωνικά στίγματα: ψυχική υγεία, κοινωνικό αποκλεισμό, ρατσισμό.
- Συνεργασίες με οργανώσεις για οικολογική εκπαίδευση σε σχολεία, ή για την υποστήριξη μονογονεϊκών οικογενειών.
2. Από οικολογική συνείδηση → σε σύμβολο σύγχρονης κοινωνικής τοποθέτησης
Η ROLCO με το Planet, έχει ήδη ένα οικολογικό brand.
Θα μπορούσε να συνδεθεί με την νέα γενιά νοικοκυριών δίνοντας ένα νέο νόημα στην φροντίδα ως δύναμη, αποκόπτοντας την από το “οικιακό καθήκον”. Θα προέβαλε την δύναμη των γυναικών (και όχι μόνο) σε όλα τα επίπεδα, την δύναμή τους να αλλάξουν τον κόσμο.
Περιεχόμενο στο tiktok με νέους ανθρώπους που δείχνουν δύναμη και φροντίδα. Από ανθρώπους που θέλουν έναν πιο “καθαρό” κόσμο.
3. Από “λάμψη και καθαριότητα” σε τελετουργία
Να μετατρέψει την λειτουργία του καθαρισμού σε τελετουργία με νόημα.
Αναγέννηση, ανανέωση, κάθαρση.
Να ξαναδεί το act του καθαρισμού ως τελετουργία – καθημερινή, σχεδόν ιερή. Η ROLCO δεν είναι “άλλο ένα καθαριστικό”. Είναι σύμμαχος σε μια ζωή που έχει λειτουργικότητα, αποτελεσματικότητα και έμπνευση.
Περιεχόμενο: Δημιουργία εκπαιδευτικού, διασκεδαστικού αλλά και περιεχομένου που θα εμπνέει το κοινό δημιουργώντας awareness για σύγχρονα κοινωνικά θέματα.
Προτεινόμενα κανάλια: Instagram, Tiktok, facebook, You Tube.
4. Από national brand → σε brand του “νέου ελληνικού ήθους”
Η ROLCO, ως ελληνική εταιρεία, έχει τη δυνατότητα να ενσαρκώσει μια νέα μορφή ελληνικότητας:
- Όχι “η κυρία στο μπαλκόνι με τη μπουγάδα”.
- Αλλά “οι νέες οικογένειες”, “τα σύγχρονα αστικά νοικοκυριά”.
Δηλαδή: να σπάσει τα στερεότυπα της διαφήμισης των απορρυπαντικών και να εκφράσει μια νέα κοινωνική δυναμική. Να εκφράσει δηλαδή ΞΕΚΑΘΑΡΑ την σημερινή ελληνική κοινωνία.
Συμπέρασμα
Η ROLCO, σήμερα, είναι ένα αξιόπιστο, ασφαλές brand. Αν όμως ενσωμάτωνε cultural strategy:
- Θα γινόταν πολιτισμικός εκφραστής της σύγχρονης κοινωνίας, όχι απλός κατασκευαστής προϊόντων καθαρισμού.
- Θα αποτελούσε σύμβολο της κοινωνικής φροντίδας και επανόρθωσης.
- Θα αποτελούσε έκφραση της σύγχρονης οικογένειας ή του ελληνικού νοικοκυριού, όπως κι αν το συναντάμε αυτό σήμερα.
- Θα αποκτούσε συναισθηματική και συμβολική υπόσταση και θα κέρδιζε πιστό κοινό, ειδικά από Gen Z & Millennials.
[Η ανάλυση και οι προτάσεις είναι ενδεικτικές για την ανάδειξη της επίδρασης μιας cultural strategy σε ένα brand αλλά και στην κοινότητα που απευθύνεται. Μια πραγματική εφαρμογή μιας τέτοιας στρατηγικής μπορεί να είναι εφικτή ύστερα από συγκεκριμένες έρευνες, ανάλυση και διαδικασίες]