H ιστορία ξεκινά το 1968, όταν η 3Μ ζήτησε από ένα ερευνητή της, τον Dr Spence Silver, να αναπτύξει ένα υπερκολλητικό αυτοκόλλητο. Δυστυχώς ο Mr Silver απέτυχε παταγωδώς. Αυτό που προέκυψε ήταν μία πολύ αδύναμη κόλλα. Έτσι παρέμεινε στα πίσω ράφια του ερευνητικού εργαστηρίου της 3Μ για 6 χρόνια, και το προϊόν της αποτυχημένης καινοτομίας ουσιαστικά ξεχάστηκε.
Μία Κυριακή του 1974, ο Art Fry, ο νέος ερευνητής και υπεύθυνος ανάπτυξης προϊόντος, είχε μία “Εύρηκα” στιγμή όταν οι καταραμένοι σελιδοδείκτες έπεφταν από το βιβλίο ύμνων χάνοντας τις επίμαχες σελίδες. Ίσως μία αδύναμη κόλλα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να φτιαχτούν σελιδοδείκτες. Η ιδέα του post-it γεννήθηκε. Δυστυχώς, όταν η ιδέα του προσωρινού αυτοκόλλητου δοκιμάστηκε στο εργαστήριο απέτυχε και πάλι. Κανείς δεν μπορούσε να δει κάποια χρησιμότητα σε αυτό. Παρόλα τα πολλά τηλεφωνήματα “σκοτώστε τον manager” από την Διοίκηση, ο Fry έπεισε την 3Μ να τρέξει ένα δοκιμαστικό περιορισμένο λανσάρισμα του προϊόντος για το Post-it Notes. Και αυτό απέτυχε.
Πριν εγκαταλειφθεί οριστικά η όλη υπόθεση η 3Μ αποφάσισε να τρέξει μία δοκιμαστική καμπάνια στο όνομα της έρευνας. Η καμπάνια αφορούσε επιλεγμένους ανθρώπους. Οι άνθρωποι αυτοί κλήθηκαν να δώσουν τις ιδέες τους για το πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθούν αυτά τα κίτρινα αυτοκόλλητα χαρτάκια. Η αντίδραση των ανθρώπων που συμμετείχαν στην καμπάνια ήταν τόσο ενθαρρυντική που προσκλήθηκαν να συμμετέχουν στην ανάπτυξη του προϊόντος που έμελε να εξελιχθεί στο πρωτοπόρο Post-it. To “άχρηστο” Post-it άρχισε να εμφανίζεται σε memos, γραφεία, reports, αλληλογραφία και διαδόθηκε ως επιδημία στις επιχειρήσεις. Έτσι μία αποτυχημένη καινοτομία, μεταμορφώθηκε σε ένα brand εκατομμυρίων.
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.