Search
Close this search box.

Το ναυάγιο

20
1796


Ο πιλότος κοιτάζει τα όργανα ελέγχου και έπειτα στρέφει το βλέμμα του αργά αλλά σταθερά στον συγκυβερνήτη. Χωρίς να μιλήσουν γνώριζαν και οι δύο τι θα συνέβαινε τα επόμενα λεπτά. Στον ορίζοντα εμφανίζεται ένα έρημο νησί με μία παραλία τουλάχιστον πέντε χιλιομέτρων με άμμο. Ειδοποιήθηκαν οι επιβάτες και μέσα στα επόμενα 10 λεπτά βρέθηκαν προσγειωμένοι στην παραλία, με τον καλύτερο τρόπο που θα μπορούσε να προσγειωθεί ένα αεροπλάνο. Όταν η σκόνη έπεσε το πλήρωμα βοήθησε τους επιβάτες να βγουν από το αεροπλάνο. Συγκεντρώθηκαν όλοι στην παραλία. Η ώρα ήταν ήδη 2, ξημερώματα μιας Αυγουστιάτικης ημέρας.

Το πρωί, τα 100 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, είχαν σκορπιστεί στην παραλία ανάμεσα στα συντρίμμια του αεροπλάνου. Ευτυχώς, δεν υπήρχε κανένας νεκρός, ωστόσο αρκετοί είχαν τραυματιστεί, 9 σοβαρά και 24 πιο ελαφρά. Αρκετές από τις αποσκευές είχαν διασωθεί, καθώς και ένα σημαντικό κομμάτι του αεροπλάνου. Το πιο σημαντικό όμως ήταν ότι και οι 100 άνθρωποι είχαν διασωθεί. Για την ακρίβεια, όχι ακόμη. Βρίσκονταν σε μία βραχονησίδα στην μέση του πελάγους χωρίς επαφή με τον έξω κόσμο. Τώρα έπρεπε να οργανώσουν το σχέδιο διάσωσης τους. 

Δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες που η κάθε μία είχε την δική της πρόταση διάσωσης


Το πλήρωμα του αεροπλάνου

Ποιοι είναι: Οι κυβερνήτες και οι αεροσυνοδοί.
Η πρόταση: Να ηγηθούν των εργασιών συγκέντρωσης υλικού και κατασκευής ενός πλοιάριου για να φθάσουν στην πιο κοντινή κατοικήσιμη στεριά.
Γιατί: Εμπειρία στην διοίκηση. Ήταν ήδη υπεύθυνοι, και ηγούνταν το αεροπλάνο κατά την διάρκεια της πτήσης. 

Οι επιστήμονες

Ποιοι είναι: Ήταν μηχανικοί, τεχνίτες, αρχιτέκτονες, και managers.
Η πρόταση: Να επιδιορθώσουν μέρος του αεροπλάνου και να το μετατρέψουν σε πλοιάριο που θα είναι ασφαλές να πλεύσουν όλοι προς την κοντινότερη στεριά.
Γιατί: Είχαν την τεχνογνωσία να μπορέσουν να υλοποιήσουν ένα τέτοιο έργο. 

Οι πωλητές

Ποιοι είναι: Άνθρωποι από διαφορετικά επαγγέλματα τα οποία δεν σχετίζονται με την κατασκευή της σχεδίας ή με κάποια άλλη δράση της απόδρασης. Η πλειοψηφία τους ήταν επιβάτες στην business class.
Η πρόταση: Ισχυρίστηκαν ότι μπορούν να ηγηθούν το έργο της απόδρασης,
Γιατί: Υποσχέθηκαν προνομιακές θέσεις σε όσους θα τους υποστήριζαν. Πχ να μην αναλάβουν την κωπηλασία ή άλλες σκληρές εργασίες. 
 

Τα αρνητικά επιχειρήματα που ακούστηκαν για την κάθε ομάδα ήταν:

Το πλήρωμα του αεροπλάνου.
Δεν είχαν καμία εμπειρία στην διαχείριση έργων σε τέτοιες συνθήκες, πόσο μάλλον στην κατασκευή μιας σχεδίας. Επίσης ήταν υπεύθυνοι ως ένα βαθμό για την αποτυχία της πτήσης παρόλο που κατάφερα να το προσγειώσουν χωρίς θύματα. 

Οι επιστήμονες.
Η πρόταση που πρότειναν ήταν πολύ λεπτομερής και απαιτούσε αρκετή εργασία από όλους, και μεγαλύτερο χρόνο υλοποίησης. 

Οι πωλητές.
Πολλοί διαμαρτυρήθηκαν ότι θα αδικούσαν μεγάλο μέρος των ανθρώπων αφού θα προσπαθούσαν να ευνοήσουν τους υποστηρικτές τους. Επίσης δεν είχαν κανένα από τα θετικά των δύο άλλων ομάδων. 

Αποφασίστηκε λοιπόν να ψηφιστεί ποια από τις τρεις προτάσεις απόδρασης, θα υλοποιηθεί 

Αρχικά, 48 άτομα δεν συμμετείχαν καν στην ψηφοφορία. Μερικοί δεν βρήκαν καμία πρόταση ιδιαίτερα ελκυστική, αρκετοί είχαν θέσει ως προτεραιότητα την επούλωση των τραυμάτων τους και την αναζήτησή τροφής για την άμεση επιβιώσή τους.
12 άτομα υποστήριξαν την λύση των επιστημόνων.
18 άτομα εμπιστεύτηκαν το πλήρωμα του αεροπλάνου και τέλος
τα υπόλοιπα 22 άτομα εμπιστεύτηκαν τους πωλητές.

Οι λόγοι που τους εμπιστεύτηκαν ήταν η συμφωνία που έκαναν ορισμένοι ότι θα αναλάβουν ξεκούραστους ρόλους κατά την διάρκεια του έργου, ενώ οι υπόλοιποι είχαν την ελπίδα ότι θα είχαν παρόμοια μεταχείριση. Στην πραγματικότητα όμως κανείς δεν γνώριζε πως θα πετύχει η απόδραση με αυτή την ομάδα. Κανένα συγκεκριμένο σχέδιο δεν υπήρχε, καμία σχετική ικανότητα. 

Έτσι προκρίθηκε η πρόταση της ομάδας των πωλητών με πλειοψηφία 22 ψήφων. Ξεκίνησαν εργασία. Οι ομάδα έλαβε ηγετικές θέσεις.

Μετά την επιλογή τους είχαν την απόλυτη κυριαρχία επάνω και στα 100 άτομα

Για τα τεχνικά θέματα συμβουλεύτηκαν τους επιστήμονες, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους κατά βούληση. Η συλλογή των προμηθειών και πρώτων υλών έγινε κυρίως από τα 48 άτομα που δεν συμμετείχαν, συμπεριλαμβανωμένων  και των τραυματιών. Η συμμετοχή τους ήταν τόσο έντονη που έφθασε στον βαθμό φυσικής τους εξαθλίωσης. Κατά συνέπεια 7 από τους 9 βαριά τραυματισμένους υπέκυψαν. 

Επιστήμονες και τραυματίες ανέλαβαν βαριές χειρονακτικές εργασίες ενώ κάποιοι με περισσότερη σωματική δύναμη συμμετείχαν στην οργάνωση ή σε λιγότερο κοπιαστικές εργασίες όπως τους είχαν υποσχεθεί οι πωλητές. Οι ψηφοφόροι των πωλητών ήταν ικανοποιημένοι γιατί πίστευαν ότι χωρίς πολύ κόπο θα μπορούσαν να ξεφύγουν. Οι επιστήμονες ήταν ανήσυχοι, έβλεπαν ότι οι κατασκευή δεν ήταν σωστά σχεδιασμένη, και δεν θα άντεχε ένα μεγάλο ταξίδι. Εκείνοι που δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία, εξαναγκάστηκαν να ακολουθήσουν τις οδηγίες των πωλητών, και μάλιστα με την βία, αφού οι πωλητές είχαν ορίσει ειδικούς επόπτες για αυτή την δουλειά. Έτσι, ενώ οι 71 επιζώντες, εκτός των 22 πωλητών και των υποστηρικτών τους, έβλεπαν ότι το σχέδιο δεν θα πήγαινε καλά, ήταν υποχρεωμένοι να το ακολουθήσουν. Έτσι κατασκευάστηκε το πλοιάριο μαζεύτηκαν οι προμήθειες και μοιράστηκαν οι εργασίες. 

Το πλοιάριο δεν είχε φτιαχτεί σύμφωνα με τις οδηγίες των επιστημόνων, οι άνθρωποι ήταν εξαθλιωμένοι από τις εξαντλητικές εργασίες, και οι ρόλοι δεν μοιράστηκαν ανάλογα με τις δυνατότητες του καθενός. Τέλος αποδείχτηκε ότι οι πωλητές δεν είχαν κανένα συγκεκριμένο σχέδιο για το πως θα φτάσουν στην κοντινότερη πόλη. Ωστόσο οι πωλητές συνέχιζαν να καθησυχάζουν τον κόσμο προσπαθώντας να συμπεριλάβουν στην ευημερία τους μέλη από άλλες ομάδες για να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση μιας συνολική ευημερίας. 

Το πλοίο, με τους πωλητές, το πλήρωμα, τους επιστήμονες αλλά και όσους δεν ενέκριναν καμία από τις τρείς ομάδες,
ξεκίνησε το ταξίδι του προς την άκρη του ορίζοντα…

Φωτογραφία: Pexels

MEDIA

Video
Sound file

Συλλογές

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση